A kormány „a leghatározottabban” felszólította a Libertyt, hogy fizesse ki a Dunai Vasmű dolgozóit
A Nemzetgazdasági Minisztérium közölte, hogy szükség esetén készen állnak az azonnali beavatkozásra.
A Nemzetgazdasági Minisztérium közölte, hogy szükség esetén készen állnak az azonnali beavatkozásra.
A kialakult helyzetről már a Fővárosi Törvényszéket is tájékoztatták.
A Népszava forrása szerint csúszik az újraindulás, kezdetben minimális mennyiséget termelhet csak a gyár.
A gyárból a dolgozókat, míg a Dunaferr iskolájából a diákokat küldték haza.
Nem ismeri el a felszámolási kérelmek indokoltságát a Dunaferr-gazda Liberty. Állami segítség vagy külső befektető nélkül aligha menekülhet.
Nagyobb demonstrációt szerveznek jövő hétre az állásidőre küldött alkalmazottak.
Nem éppen sikersztori a dunaújvárosi üzem az új, brit–indiai vezetés alatt: miután korábban az acél- és kokszgyártó Duna Furnace 1100 alkalmazottját állásidőre küldték, most a hengerelt termékek gyártását végző Dunarolling 2000 dolgozója is ugyanerre a sorsra jutott. A cég átalakítja a műszakokat is, így a dolgozók 30 százalékkal alacsonyabb bért kapnak – írja a Népszava.
A szakszervezet elnöke abban bízik, hogy szeptember 10-ig mindenki megkapja a pluszpénzt.
Kínai technológiával és fizetési garancia mellett állna át a zöld acéltermelésre a Liberty Dunaújváros, miközben egyre kevésbé fedhetők el a vállalat súlyosbodó fizetési gondjai.
Nem kaptak fizetést a Liberty Dunaújváros alkalmazottai, a cégvezetés hétfőre ígérte az utalást.
A szénalapú gyártásról karbonsemlegesre állna át a dunaújvárosi erőmű, ehhez pedig nagy kínai támogatást kap.
A „technológiai átállás” jegyében leállítják a kokszolót, így praktikusan a kohót is, Dunaújvárosban. A kormány azt állítja, hogy folyamatos kapcsolatban van a vállalattal, a gazdaságfejlesztési uniós programban pedig külön a Dunaferre szabott szakaszt is nyitottak.
A szakszervezet hetek óta tárgyal a munkáltatóval a béremelésről, de egyelőre nincs megállapodás.
Bár elsőre érthetetlennek tűnik, hogy az új tulajdonos miért hagyja halódni a dunaújvárosi erőművet, lehet benne logika.
Az Audi a találkozó alatt megismerte a Liberty nemzetközi autóiparral kapcsolatos terveit, valamint a Greensteel gyártási terveit is.
Az újraindítás a Dunaferrt tavaly ősszel megvásároló társaság száznapos optimalizálási programjának első állomása.
Jóllehet az adófizetőknek több százmilliárdos veszteséget okozó, elavult Dunaferr megmentésének az volt az egyik fő indoka, hogy munkahelyeket mentsenek meg, a nem egészen egy hónapja regnáló indiai vezetés máris leépítésről döntött. Tette ezt trükkösen: kormányzati hátszéllel az acélműtől függő alvállalkozót rúgta ki.
A cég a szénalapú acélgyártásról a környezetkímélőbb, elektromos ívkemencés technológiára térne át.
A Liberty-csoport 55 millió euróért vette meg a felszámolt magyar vasművet.